Az Innomedio Kft. 2007-ben Szegeden alakult azzal a céllal, hogy az ügyviteli megoldásokkal támogassuk a kis- és középvállalkozások fejlődését, és átlátható működést tegyünk lehetővé számukra. Fő tevékenységünk a számítógépes programozás, fő profilunk különböző területekhez (fuvarszervezés, raktári készletkezelés, nyomdai folyamatirányítás, projekt és folyamatirányítás, munkaidő nyilvántartás) tartozó számítógépes szoftverek kifejlesztése és biztosítása, melyek hatékonyabbá teszik a kis és középvállalkozások működését. Ügyviteli szoftverünk, az innoManagement rendszert fejlesztettük ki kis és középvállalkozások számára, aminek fejlesztése 2007 óta folyamatos. Számos terület szoftvermoduljai vagyunk, hatékony számítógépes kezelést teszünk lehetővé ügyfeleink körében az integrált fuvarszervezés, raktári készletkezelés, nyomdai folyamatirányítás, projekt és folyamatirányítás, valamint a munkaidő nyilvántartás területén. Fontosnak tartjuk a folyamatos fejlődést nem csupán cég szinten, de munkatársaink képzése is éppen ilyen lényeges számunkra. Hogy ne csak a cég, de az abban dolgozó kollégák is piacképesek legyenek. Úgy gondoljuk, éppen ezen a nagyon gyorsan fejlődő területen bír nagy jelentőséggel a folyamatos tanulás, fejlődés.
A projekt általános céljaként vállalkozásunk versenyképességének növelését tűztük ki, ami magába foglalja a forgalom növekedést, gazdasági eredményünk javulását. Ezen kívül célunk piaci pozíciónk megerősítése és növelése, tevékenységünk minőségének hosszú távú fejlesztése volt. Munkatársainknak megvan az igénye a folyamatos fejlődésre, ami saját szakmai, emberi értékük, tudásuk elmélyüléséhez is hozzájárul, másrészt olyan értéket teremt cégünk tevékenységében, ami biztosítja hosszú távú dinamikus fejlődésünket. A projekt célcsoportját társsaságunk alkalmazottai adták, akik a képzések révén többlettudáshoz jutottak. A nők és férfiak aránya 35-65%. Az informatikai tudás szintje a dolgozók nagy többségénél a felmérések szerint igen alacsony volt a képzések megvalósulása előtt, tekintve, hogy munkavállalóink nagy többsége az informatikailag alacsonyan képzett korosztályhoz tartoznak. Az informatikai képzések megvalósulásával a munkavégzéshez általánosan használandó szoftverek felhasználói képességei jelentősen növekedtek, ezzel gördülékenyebbé téve a munkavállalóink munkavégzését, és mélyítve a napi szintű számítógép használati tudást.
Az iskolai képzés ismeretközpontú képzést biztosított, a munka világában a különböző kompetenciák fejlesztése az elsődleges feladat, hogy a munkahelyi folyamatok (belső kommunikáció, folyamatkezelés, problémamegoldás, változásmenedzsment) gördülékenyen működjenek. A pályázat megvalósításával lehetőségünk nyílt a munkavállalók képesség és kompetenciafejlesztésére. Egyre fontosabb az egyéni és csoportos hatékonyság, a munkafolyamatok optimális működtetése. Vizsgáltuk a munkafolyamatokat, az ügyfélkiszolgálást, valamint a belső információáramlás hatékonyságát. Jelen projektben megvalósult képzéseken megszerzett tudás a napi folyamatokban és későbbi sikeres projektben realizálódik. A képzések meghatározása és a résztvevők kiválasztása a középvezetők bevonásával igényfelmérés, egyedi beszélgetések, valamint a cégnél elhelyezett írásos közlemény kihelyezésének módszerével történt. A projekt gyakorlati megvalósítása előtt megtörtént a konkrét emberek kiválasztása, a probléma és célfa felállítása, amire alapozva készült el a képzési terv. A szükségletfelmérés eredménye, hogy munkavállalóink a folyamathatékonyság fejlesztését, a konfliktuskezelést és informatikai készségeket szeretnének fejleszteni. hatékonyabb, modernebb módszereket elsajátítani. A dolgozók motiválása magasabb beosztásba kerüléssel, a képzésekhez történő munkaidő hozzájárulással történt.
A projekt keretében az alábbi képzések valósultak meg: