A lumenet.hu webáruház az utóbbi években több nívós szakmai díjat zsebelt be. A webshopot UNAS webáruházmotor hajtja és ezt használva bázisként egy komplett ügyviteli rendszert építettek rá. Az UNAS segítségével az Innomedio Kft. megvalósította a két rendszer integrációját és mára az online kereskedelem egyik hazai nagyágyúja időhatékonyan szolgálja ki vásárlóit.
Körülbelül két-három éve kezdtünk el azon gondolkodni, hogy vállalkozásunk megérett egy komoly ügyviteli rendszerre, amely segítségével a folyamatainkat optimalizálni tudjuk. Szerettük volna az időhatékonyságunkat növelni, több elégedett ügyfelet megnyerni magunknak szolgáltatásunk növekvő színvonalával.
Az nem volt kérdés, hogy az UNAS stabil pont marad az életünkben, így világos volt számunkra, hogy csak olyan szolgáltatók jöhetnek szóba, akik a saját ügyviteli rendszerüket össze tudják kapcsolni a már kiépített, jól funkcionáló webáruházunkkal.
Megbíztunk egy külső tanácsadót, aki segített nekünk több, ezen a területen tevékenykedő szolgáltatót felkutatni. Venk László és csapata (adlogic.hu) kiváló munkát végzett. Ennek eredményeképpen megnéztünk jó néhány szoftvert, amelyek ezután több rostán estek át. Az utolsó körös szállítók termékeit kipróbáltuk, majd leültünk velük tárgyalni. A végső döntéshez olyan jövőbeni fejlesztési igényeket és forgalmi, valamint létszám növekedési számokat vettünk figyelembe, amiket a Lumenet jövőképének láttunk. Más cégek számára is javaslom, hogy egy ERP bevezetésnél ne az aktuális, hanem a jövőbeni igényei alapján döntsön, hiszen ez egy hosszú távú elköteleződés. Ezen logika miatt nyert az Innomedio Kft innoManagement szoftvere, szemben egy olcsóbb versenyzővel, mely hosszútávon fékje lett volna a növekedésünknek. Stabil céget kerestünk megfelelő erőforrásokkal, akik képesek velünk együtt nőni és partnerek a fejlesztésekben. Továbbá az is fontos volt, hogy jó legyen a szoftver alapja.
A közös munka megkezdésétől fogva mérföldkövekben gondolkodtunk. Tudtuk, hogy egy rendkívül összetett és hosszadalmas folyamatnak nézünk elébe, hiszen tulajdonképpen egy repülőgépen menet közbe kellett motort cserélnünk. Ezért javaslom minden potenciálisan növekvő cégnek, hogy minél előbb lépje meg az ERP bevezetést, mert minél tovább húzza, annál fájdalmasabb és költségesebb lesz. Átgondolva nekünk nagyságrendileg 3 évvel hamarabb kellett volna ezt a lépést megtennünk, hogy a kiforrott működési modell ne nehezítse az átállást és ne növelje a bevezetési költségeket.
Három mérföldkövet határoztunk meg, ami azt jelenti, hogy több szakaszban álltunk át teljesen az innoManagement szoftver használatára. Első lépcsőként azt kellett meghatározni, hogy milyen adatokat melyik szoftverben kezeljük, hogy a lehető leghatékonyabbak legyünk. Először a teljes cikktörzskezelésünk került át, úgy döntöttünk, hogy a termékképek és a paraméterek az UNAS-ban maradnak, azokat nem szükséges átrakni az innoManagementbe. A második mérföldkő keretei között elkészültek azok a fejlesztések, amelyek az egyedi árképzésünket támogatják, így ezután a termékeink árazása is az új ügyviteli rendszerben történt. Az új árazási logika sok tekintetben könnyítette meg az életünket. Az első éles próbatétel a Black Friday volt, ahol a bő 30 000 termékre kiterjedő ütemezett árazás a várakozásainkat felülmúlva nagyon jól szerepelt.
A harmadik mérföldkő volt a legnagyobb és legidőigényesebb. Ebben a szakaszban a teljes készlet- és megrendelés kezelő folyamatnak a szoftverben történő optimalizálása történt meg. Ma már az innoManagement összeállítja nekünk, hogy honnan és mit kell megrendelnünk a vásárlók rendeléseinek teljesítéséhez. Immár teljes körűen kezeljük vele a beszállítói megrendeléseinket a termékek várható érkezésének nyilvántartásán felül sokkal egyszerűbb a termékek bevételezése, majd a polcra helyezése.
Nagyon sok időt takarít meg nekünk a megrendelések tömeges kezelésének lehetősége, amelynek segítségével tömegesen állíthatunk ki szállítóleveleket és számlákat a kiszolgálható rendelésekből.
A lehető legmélyebb UNAS integrációt próbáltuk megvalósítani, ehhez szükséges volt az UNAS részéről mindvégig jellemző támogató magatartásra is, amellyel az Innomedio Kft-t segítette.
Létrejött a komplett termék- és árszinkron a két rendszer között, amelynek keretei között akciós árak kezelésére is lehetőség van. A szoftverfejlesztő cég tökéletesítette a hívásokat és a futás időtartamokhoz mérten lehetőség szerint gyorsították a készletszinkronokat és az oda-vissza történő megrendelésszinkronokat. Az egyik fontos célunk az volt, hogy a bolti kiszolgálásunkkal párhuzamosan a webshopos értékesítésünk is mindig valós időbeli készlettel tudjon működni, a jövőben pedig több országban tudjunk egyedileg árazni és órapontosan készletet kezelni.
Mivel rendkívül széles a termékpalettánk, ezért kiemelten fontos volt, hogy ennek ellenére gyors és megbízható legyen a szinkron a két rendszer között. Eseménynapló is elérhető az ügyviteli rendszerünkben a szinkronokról, amellyel nyomon tudjuk követni, hogy a termék-, készlet- és árszinkronok rendben lefutottak-e.
Az utolsó ütem fejlesztési ideje hónapokkal tovább tartott, mint terveztük, de utólag látjuk, hogy ez kellett ahhoz, hogy egy biztos és stabil, jól működő folyamat épüljön ki. Egy robosztus, nagy áruforgalmú vállalkozásnak optimális megoldások kellenek. Voltak hullámhegyek és völgyek ebben a hosszúra nyúlt időszakban, de most rajtunk a sor, hogy learassuk a hosszúra nyúlt munka gyümölcseit és előre tekintsünk. Tudom, hogy nem könnyű az alvállalkozónknak lenni, hiszen nem ismerek kompromisszumot és mindenképp végigverem a cégem számára legjobb megoldást még akkor is, ha ez beláthatatlan méretű fejlesztési feladatot ró a partnerre.
Hosszú távon együtt gondolkodunk az UNAS-szal és az Innomedio Kft-vel. Ahogy a külső körülmények, a piac változik, úgy nekünk is fel kell vennünk a lépést és együtt változni vele. Számos mérföldkövet határoztunk már meg, ahol egy-egy mérföldkőnél egy-egy üzleti folyamatot optimalizálunk. Rengeteg ötletünk van, ami főleg az egyes folyamatok automatizálására vonatkozik. A beszállítóknál elérhető legmagasabb szintű integrációra törekszünk, ki akarjuk használni az adandó lehetőségeket. Így a termékadatok és készlet integráción túl akár a rendszerből történő megrendelés leadás a beszállító felé API-n (adatfogadásra és küldésre kialakított interfész) keresztül is megvalósulhat, ahol erre van lehetőség. Jövőbeni cél az automatikus árazási rendszerek kialakítása a piac árainak figyelésével. Hatékonyabbá szeretnénk tenni a raktározási és csomagolási folyamatainkat. Egyik következő lépésünk lesz a külföldi terjeszkedés, majd az ország határain túli Lumenet áruházak ügyvitelének egy platform alá hozása. Azt gondolom, hogy a hosszú és küzdelmes munka során egymás számára értéket teremtettünk és reményeink szerint ez a jövőben sem lesz másképp. Mi kaptunk egy jól használható ügyviteli rendszert, amely megkönnyíti a mindennapjainkat, az Innomedio Kft. pedig egy értékes, több tudással felvértezett szoftvert kínál a piacon, amely UNAS webáruházmotorral teljes mértékben integrált.
Amennyiben a cikk felkeltette érdeklődését tekintse meg termékünk
részletes bemutatóját, vagy keresse fel termékmanagereinket!